keskiviikko 4. tammikuuta 2017

Pakkanen

Minun oma ihminen ei tänään joutanut kirjoittelemaan, koska meidän koti on muuttunut sairastuvaksi. En oikein tiedä, mitä se tarkoittaa, mutta kukaan ei juuri tee mitään, makoilevat vain ja voivottelevat. Sain siis luvan sanoa sanasen tästä päivästä. Tänään on pakkanen, -35,5 jos oikein kuulin. Se on ilmeisesti paljon, koska pakkanen on paukkunut nurkissa ja lähellä omaa petipaikkaani. Hirret poksahtelevat kovaa; siinä saattaisi säikympi koira säpsähdellä ihan tosissaan, mutta minä en. Ulos ei tee yhtään mieli ja aamun pissareissukin oli tosi nopea. Sitten mamma keksi hemmotella minua. Pääsin syliin paijattavaksi. Mamma piti minua tosi tiukasti lähellään, rapsutteli ja kehui minua, ja kun sitten täytyi lopettaa, oli kynsistäni tullut lyhyemmät. Meidän perheen rohkein on kyllä ihmisvauva, joka nukkuu päiväunet ulkona vaunuissa. 

- Biekka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.